čtvrtek 31. července 2008

Narcisy

Tuhle jsem řešila se Soňkou malý překladatelský oříšek.
Jak se správně česky označí malá skupinka narcisů?
Já jsem navrhovala jezírko narcisů a protože nás nic lepšího nenapadlo tak to bude v téhle historce „jezírko“.

Někdy si myslím, že Knowledge*, náš zahradník si ze mně tropí šprťouchlata. Tuhle jsem ho nechala sadit narcisy a povídám mu: Buď tak hodný a vysaď je do skupinek semhle, semhle a semhle. Hlasitě jsem se začala rozplývala nad tím, jak krásně to bude vypadat až se nám na jaře vyklubou v krásné malé jezírka narcisů. Knowledge pokýval hlavou, jako že rozumí a dal se do práce.

Přišlo jaro a s ním narcisy. A jaké krásné jsou! Jenomže ne jezírka, ale za...ne řady narcisů! Voják vedle vojáka. Tři tenoučké lístečky, hubený stonek a nahoře květ. Koukala jsem na ně, jak se tam tak rezignovaně řadí a říkala jsem si, kde se stala chyba?

Že by mi nerozuměl nebo na mně uplatňoval další z jeho talentů -„selektivní vnímání“?
Tak nebo tak mám plnou zahradu ubožáčků narcisů, které v létě bude třeba přesadit.
Stále zvažuju jestli tím pověřím „pana znalého“ ??

*Knowledge je anglický překlad jeho Malawijského jména, které nám neřekl. V češtině to znamená „znalost“ nebo „vědomost“. :)

Tady zřejmě taky improvizoval...:(

Když teď nad tím přemítám, tak by mě zajímalo jak dopadnou mamčiny konvalinky, které měl sadit v ten samý den.



Tahle neuvěřitelná modrá zápava vyrostla z jediného rostlinky. Pod vším tím modrem je jen jediný stonek. Jo, jo - Afrika !!!!

Žádné komentáře: